ככל שהבינה המלאכותית מתקדמת בצעדי ענק, כך נעשה יותר ויותר קשה להבדיל בין מה שצולם במציאות לבין מה שנוצר במחשב. דמיינו שאתם צופים בסצנה דרמטית מתוך סרט חדש – האם אתם באמת יכולים לדעת אם השחקן שאתם רואים עומד שם מול המצלמה, או שמא מדובר בגרסה וירטואלית שנוצרה על ידי בינה מלאכותית? ייתכן שהשתמשו בטכנולוגיות מתקדמות כמו דיפ פייק כדי לגרום לדמות להיראות אמיתית לחלוטין. למעשה, כבר ראינו שימוש בטכנולוגיות כאלו בסרטים מפורסמים כמו The Irishman, שבו השתמשו ב-AI כדי להצעיר שחקנים, או בסדרה The Mandalorian, שבה נוצרה דמות של לוק סקייווקר באמצעות דיפ פייק.
בימינו, לא רק בקולנוע משתמשים בבינה מלאכותית ליצירת תמונות וסרטונים, אלא גם ברשתות החברתיות ובפלטפורמות תוכן. אז איך נוכל לדעת מה נוצר בידי מצלמה ומה הופק בידי מחשב? קליפורניה מובילה את המאבק בזיהוי ושקיפות בתחום הזה עם הצעת חוק חדשה – AB-3211 (California Digital Content Provenance). הצעת החוק, הנתמכת על ידי ענקיות הטכנולוגיה כמו אדובי, מיקרוסופט ו-OpenAI, דורשת מחברות לתייג באופן ברור תוכן שנוצר או שונה באופן משמעותי על ידי בינה מלאכותית. חברות רבות כבר החלו לסמן את התכנים האלו באמצעות סימני מים במטא נתונים, אך מדובר בצעד וולונטרי בלבד. הצעת החוק תדרוש סימון ברור שיאפשר למשתמשים להבין בקלות אם התוכן שצפו בו נוצר על ידי AI.
הצעת החוק עברה בהצלחה באספת המדינה של קליפורניה ובקרוב תעמוד להצבעה סופית בסנאט. היא צפויה להפוך למחייבת החל מה-1 ביולי 2026, ובכך תחייב פלטפורמות גדולות כמו אינסטגרם ו-X לסמן תוכן שנוצר בידי AI כך שמשתמשים יוכלו לזהות אותו במבט חטוף.
אבל השאלה הגדולה היא – האם אתם מצליחים להבחין בתכנים האלו? בפעם הבאה שאתם צופים בסרט, בגלילה הבאה שלכם באינסטגרם, האם תדעו לומר בוודאות מה צולם במציאות ומה נוצר בידי מחשב?
ועכשיו לשאלה הכי מעניינת: מי כתב את המאמר הזה? האם זה היה בן אדם – או שאולי גם הוא נוצר בידי בינה מלאכותית?